Tuesday, September 27, 2011

Kembali ke Rahmatullah Nenda tersayang....

Kembalinya nenda tersayang mengadap penciptaNya Yang Maha Esa merupakan satu kejutan pada kami sekeluarga...tanggal 24 September 2011 nenda yang aku panggil Atok Mak telah pergi menyahut panggilan Ilahi pada 10.48 pagi..


aku menerima panggilan dari mak lebih kurang 11.40 pg..aku xingat terus tepon en. suami dia tnye mcm mane aku ckp nk blk tp tgk adik2 mcm mane...pas2 telefon pakcik kat kampung dia kata dia pun baru tau...adik2 aku call tnye mcm mane aku kata jom balik...lepas bincang2 ngan achik aku decide aku gerak dulu kalo sempat jumpa angah kat tol air keroh, melaka...jalan sekali...


pas2 baru teringat..."alamak aku mane ade keta...xsiap lagi..aduhai"..tepon balik adik ckp nk pinjam keta dia kata pakai la..kitorg gerak dr putrajaya dlm kul 1 lebih terus ke Kluang, Johor...

tapi sepanjang jln keta cam xleh g pas2 blh lak rasa begegar lain mcm..en. suami kata.."yang asal keta ni gegar bagai nak reban pas2 punye berat bunyi enjin mengaum..pas2 aku ckp xpe kalo xsempat tgk arwah aku redha..."...bayangkan nak sampai ke air keroh pun kul 3 lebih baru sampai air keroh..pas2 msg angah kat ne dia kata baru blk keje...so aku terus je la..

alih2 sampai dekat hentian pagoh my hero junior tu kata lapa nak mkn..berenti mkn jap..yg geram tu dia xmkn pun..yang beria lapar xblh tahan dah nie...aduhai sabo je la...sambung jln balik dalam kul 4 ptg...

sbnrnya nak simpan pas asar..aku pun xde la nk rushing2 sgt...ye la ingat sempat...tp mungkin dh tetulis mmg xde rezeki nk tgk arwah...redha je la walaupun hati ni meronta kenapa xtunggu sedangkan aku dh g tau dh on d way...tp mungkin ini yang terbaik utk arwah...aku kena redha melepaskan dia pergi walaupun aku hanya sampai masa talkin di baca tp aku x rasa ralat sbb aku baru jumpe arwah...dh minta maaf, halal mkn minum...cuma aku ralat xdpt tunaikan satu permintaan arwah dah la xtunaikan blh plak aku suh dia tunggu aku kalo apa2 jadi...Ya Allah...rasa bersalahnye...xsepatutnya aku ungkapkan kata2 tu...

sedangkan arwah ada tunjuk tanda2 dia dh nak pergi tp..kerana kekhilafan aku benda nie terjadi..biasala manusia masa masih ada xsedar n leka bile dh xde baru nyesal baru teringat baru ckp kenapa gitu kenapa gini...

apa yg aku ngarut ni...xbaik kan..haha...



Tok mak ape yang along dpt buat skrg demi rasa kasih dan sayang kami hanya sejambak Al-fatihah dan sekalung doa buat tok mak...Semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkan tok mak di kalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh......amin....



Al-Fatihah......

No comments :