Monday, September 5, 2011

Pengalaman beraya tahun nie...Part 2

2nd raya...our planning g beraya di bukit merah...dkt umah my mom in law...excited ni...kitorg betolak dr manjung dlm kul 2.30 ptg...anggaran la..pas2 sampai pekan pantai remis...tepat kul 3 ptg..kat traffic light berenti simpang 4...br je berenti tetiba my hubby pusing staring..xsempat tnye dgr bunyi brek keta...shhriiitttttttt...panjang..dlm kepala time tu...ah...sudah...xsempat tgk blakang..dummmm.....tehentak kuat..jatuh dr sit blakang..mata memula nmpkla cermin dpn n muka my hubby pegang kerusi n tgn sebelah lg pegang anak...pas2 alih2 nmpk bumbung keta je..dlm kepala...Ya allah anak aku.....rupanya belakang keta terangkat kena sondol dek keta belakang...nmpk org kat tepi jalan semua tersentak menjerit sbb keta yg langgar tu mcm nk lari...

dgn tgn menggigil angkat anak sbb dia meraung, peluk dia...tetiba teringat seluk poket terus dail no. mak..xangkat...dengan tgn menggigil siap menangis..tekejut....dail no. angah z angkat dengan suara keluar xkeluar ckp ngan dia excident..terus dia menjerit tnye kat ne...dia suh tunggu...dia tepon blk kata pak cik dia akan sampai dulu teman siap pesan kalo org mintak duit jgn bagi..

ltk je..mulut xhenti2 istighfar..mmg ketakutan sgt..dlm hati mengucapkan syukur Ya Allah masih memberi kesempatan utk kami...hamba allah yang lemah dan melakukan byk kelalaian di dunia ini...aku masih kat dlm keta coz my hubby kata jgn kuar sambil memeluk erat bdn harith..tetiba org dtg suh kuar...keta bocor katanya...capai handbag terus dukung harith kuar...

kuar tgk keta habis dpn blakang..pintu penumpang sebelah driver xleh bukak...keta try start pun xblh...aku menung tepi jln mcm mane ni brg dlm keta byk...my hubby sibuk bincang mcm mane...ulat2 tarikh keta dok sibuk bodek suh hntr bengkel depa...x kuasa aku..dulu kena bezaman br siap...habis keta xde rupa repair pun...

pas2 angah smpai ngan mak n adik...mak tnye ok x..aku terus nangis...kelu xblh ckp..siap naik angah g umah nenek z tgn xberenti ketar lg..mak ckp that it...keta siap tukar trus keta sbb kalo nk tau ni kali ketiga keta aku kena bantai dari belakang...pas2 aku ckp mane ade duit nk tukar keta...nangis lg...Ya Allah dugaan dtg betimpa-timpa...mungkin peringatan utk aku atau mungkin ade hikmah yg tersembunyi..Wallahhualam...hanya Yang Esa yg tau ape yg tersurat dan tersirat....gambar keta nnt aku uploadkan tp gambo dr sisi xdela...xsempat nk amik gambo dr sisi...





p/s : Andai kata ajal ku sampai suatu hari nnt...maaf kan semua kesalahan ku n halalkan segala mkn n minum ku...hanya ku pohon dr achik n ida agar sudi menjadi pemegang amanah utk anak2 ku n kalo mak masih larat harap sudi utk menjaga anak2 aku bile aku xde lagi nnt

No comments :